Schenker AB i Stockholm söker en HR-administratör/generalist

2016/08/26

 

Schenker söker dig som brinner för administration inom HR. Är Du strukturerad, noggrann och vill lära dig mer om HR-området? Skicka in din ansökan redan idag!

Arbetsuppgifter:

Ditt arbete består till stor del av administration, men du kommer även att vara ett aktivt chefsstöd i allmänna HR-frågor. Dina administrativa arbetsuppgifter innefattar exempelvis upprättande av anställningsavtal, utbildningsuppföljning och annan dokumentation vid nyanställningar. Du arbetar med schemaändringar och rättelser i tidrapporteringssystem samt kontrollerar övertid och sjukfrånvaro. Du skriver intyg, betyg och arbetsskaderapporter samt kontrollerar läkarintyg och sköter anmälningar till Försäkringskassan.

Vidare stöttar du cheferna i rekryteringsprocesser och andra rutiner rörande uppföljning av medarbetare. För dig som har utbildning eller erfarenhet inom HR innefattar tjänsten även rehabiliteringsärenden och fackliga förhandlingar.

Kompetenskrav:

Vi söker dig som är nyutexaminerad personalvetare (alternativt har en utbildning som sekreterare eller administratör). Det är meriterande om du arbetat med administration, som rekryteringsassistent, konsultchefsassistent eller liknande tidigare.

Personliga egenskaper:

Du tycker om att skapa struktur och ordning på din arbetsplats. Du är noggrann och har förmågan se detaljer i dokument som andra personer missar. Du är en god kommunikatör och förmedlar gärna företagets rutiner och processer till medarbetare och chefer. För dig är det självklart att kavla upp armarna och hugga i där det behövs. Du tycker om att arbeta nära verksamheten och bidrar gärna med egna tankar och idéer kring förbättringar inom HR-området.

 

Information och ansökan

För ytterligare upplysningar om befattningen är du välkommen att kontakta Karin Hagstedt, Personalchef, på telefon: 08-585 10 104.

Vi finns i Lunda industriområde. Vi är ca 240 anställda varav hälften är tjänstemän och hälften kollektivanställda. Vi är två medarbetare på HR-avdelningen.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och vi vill att du börjar så snart som möjligt. Vi önskar att du kan gå minst två dagars upplärning innan den 20 september.

Din ansökan skickar Du senast den 11 september 2016 till: www.hrsupporten.se/schenkerab.php

Skicka in din ansökan så fort som möjligt då vi intervjuar löpande. Välkommen med din ansökan!

 

DB Schenker i Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter och konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. Vi har 4 000 medarbetare och finns representerade på ett 50- tal orter i Sverige. Vi ingår i Deutsche Bahns AG:s transport- och logistikdivision. Vi arbetar aktivt med arbetsmiljö-, jämställdhet- och mångfaldsfrågor och uppmuntrar och stödjer alla medarbetare i företaget som vill utvecklas och ta större ansvar.

 

Läs mer på www.dbschenker.com/se

Please reload

Featureinlägg

Mentorer 2018

2018/04/22

1/7
Please reload

Senaste inlägg

2018/04/22

2017/05/05

Please reload

Sök på taggar